divendres, 1 de juliol del 2011

Tornen els 120 km/h (greu error)

A partir d'avui 1 de juliol la velocitat màxima permesa per a turismes i motos en autopistes i autovies torna a ser de 120 km/h, anul·lant l'anterior velocitat màxima de 110 km/h fixada pel Govern espanyol el passat 7 de març.
Per tant, la iniciativa de circular a 110 km/h no s'ha arribat a aplicar ni 4 mesos, però segons el Govern i com era lògic d'esperar, s'ha aconseguit un estalvi de carburant, xifrat en 450 milions d'euros.

En tots els camps de la conducció i la seguretat viària es considera molt positiva l'experiència dels 110 km/h, ja que a més a més d'aquest estalvi de carburant, s'ha aportat un canvi de mentalitat a la població, educant a conduir de forma més segura, tranquil·la i eficient. També a ajudat a reduir el nombre i la gravetat dels accidents, gràcies al fet que sempre serà menys perillós col·lisionar a 110 km/h que a 120 km/h.

Qui no dóna exemple ni fa gala del famós seny català és justament la Generalitat de Catalunya. Per una banda, el director del Servei Català de Trànsit, el senyor Joan Aregio, ha celebrat la decisió de no prorrogar la limitació a 110 km/h que segons ell, "no tenia sentit" i ara "tot torna a la normalitat".
El Conseller Felip Puig
Però molt més greu i desafortunada és la opinió que té el Conseller d'Interior de la Generalitat, el senyor Felip Puig, sobre la reducció de la velocitat màxima en autopistes i autovies. El Conseller des d'un primer moment va rebutjar la proposta dels 110 km/h i fins i tot, és partidari d'elevar la velocitat en alguns trams d'autopista fins als 130 km/h!!! A més a més, va mostrar un total desconeixement, ignorància i poc sentit comú al afirmar que reduir la velocitat no ajuda ni a l'estalvi de carburant ni millora la mobilitat (sort que segons el President Artur Mas, formava el govern dels millors...).

Amb opinions tant desafortunades com aquestes és dóna un exemple nefast i molt dolent a la ciutadania i destrueix la feina feta durant els últims anys per diferents sectors (entre ells les autoescoles) a favor de la seguretat viària i la conducció segura i eficaç. Els nostres representants són els primers que haurien de donar exemple i defensar sempre qualsevol mesura que sigui beneficiosa per el país i la seva gent i sense cap mena de dubte, els 110 km/h tenia molts aspectes positius.
Si cada país té els governants que es mereix, a Catalunya alguna cosa no hem fet bé... Esperem millorar-ho en un futur no gaire llunyà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada